jojo moyes. me before you

Jeg vet denne boken er gammelt nytt, men jeg har veldig lett for å ta avstand fra bestselgerbøker, og det tok meg derfor litt tid å skjønne at denne kanskje kunne ha noe for seg likevel. Til slutt måtte jeg bare innrømme at her kom mine fordommer til skamme. I likhet med den tidligere omtalte Sammen, så er Me before you en upolert kjærlighetshistorie som viser de sidene ved kjærlighet som ofte ikke snakkes så mye om – for det er vanskelig, det er vondt og det er ikke alltid den overvinner alt. Gjennom historien om Lou og Will tar boken opp alvorlige og aktuelle debatter om aktiv dødshjelp og hva som er et verdig liv. Den tvinger deg til å selv ta stilling til spørsmålet, og jeg tror mange vil merke at det ikke er så sort hvitt som en kanskje trodde i utgangspunktet. Så om du, som meg, er litt for skeptisk til bestselgerne – denne synes jeg fortjener en sjanse!

Legg igjen en kommentar